Brak produktów
Szukaj
Oryginalna, ręcznie kuta misa śpiewająca z Nepalu o poszerzonym kształcie i bardzo wyjątkowym, długotrwałym dźwięku.
Misa wykonana ręcznie z miedzi, cyny i 8 metali szlachetnych (Ag, Ni, Cd, Ru, Pd, Pt, Cr, Mn).
Misy kute lub ręcznie kute powstają w procesie pełnego ręcznego kucia. Każda misa jest starannie ręcznie ubijana, co wymaga kilku procesów, aby zakończyć i ukształtować ją w idealną ręcznie młotkowaną misę. W procesie wytwarzania najpierw topi się w piecu różne składy metali jako surowców (miedź, cyna, cynk, żelazo, ołów, złoto i srebro), w zależności od potrzeb produkcyjnych, takich jak wykonanie mis z brązu lub na siedem metalowe misy do śpiewania. Roztopiony metal jest wyjmowany z pieca i wlewany do kostek w celu przygotowania metalowej formy dla różnych rozmiarów i ciężarów. Następnie okrągłe metalowe formy są cięte na okrągłe metalowe krążki o wymaganym rozmiarze i grubości. Następnie krążki te są ręcznie bite lub młotkowane, po dokładnym pomiarze i kategoryzowane pod względem wagi i rozmiaru misek.
Jeśli chodzi o proces ręcznego kucia mis, 4 do 5 metalowych krążków jest układanych jeden na drugim, a następnie podgrzewane do czerwoności. Rozgrzane do czerwoności blachy są młotkowane przez grupę doświadczonych rzemieślników, o ile ciepło pozostaje w metalu, a następnie ponownie przetwarzane na czerwone ogrzewanie w celu ciągłego procesu ubijania. To nagrzewanie i bicie połączonych i ułożonych w stos metalowych krążków trwa do momentu uzyskania pożądanego kształtu i rozmiaru. (Dlatego też wbijane lub bite misy będą proporcjonalnie różne pod względem wielkości i średnicy dla każdej misy.)
Podczas procesu kucia tych mis, metalowy dysk może być wbijany tylko w czasie, gdy jest rozgrzany do czerwoności, podczas gdy pozostaje miękki i elastyczny. Ponieważ gdy metal ostygnie, straci swoją miękkość i elastyczność, co z kolei powoduje, że metal staje się kruchy, a tym samym miska może ulec zniszczeniu. Powodem tego intensywnego procesu pracy jest to, że zawartość metalu (mieszanka brązu lub siedmiu metali) jest bardzo wrażliwa na ciepło i staje się twardsza, gdy traci wysoką temperaturę i może pękać i pękać.
Po zakończeniu kształtowania pożądanych misek rozpocznie się indywidualna praca. Na tym etapie każda miska zostaje doprowadzona do jednolitego kształtu i rozmiaru, i ponownie można to zrobić tylko podczas czerwonego procesu wypalania, podgrzewania i ubijania. Po sfinalizowaniu kształtu i rozmiaru wykonuje się dalsze młotkowanie w celu ostatecznego dostrojenia i ukształtowania mis śpiewających. Poszczególne misy są następnie dłutowane i czyszczone w celu uzyskania końcowego efektu, od wewnątrz i na zewnątrz.
waga: 900-1050g.,
średnica ok 18-19 cm
Kadzidło żywiczne FRANKINCENSE w naturalnej postaci (bryłki 10g) Song of India
Pałka do grania na misach tybetańskich z Beżową zamszową końcówką, waga 90g...
Świece zapachowe 7 Chakras, zestaw w pudełku upominkowym, rozmiar 4.5x4 cm
Pałka do grania na misach tybetańskich z zamszową końcówką, kolor Czerwony,...
Kadzidła Tulsi Święta Indyjska Bazylia 15 g Satya Ziołowe Uzdrawiające...
Misa grajaca tybetańska Shanti mieniąca się złotem 1500-1750 g. średnica ok...
Pałeczka filcowa do mis z drewnianym uchwytem długość 27x średnica kulki 6cm 40g
Misa grajaca tybetańska Shanti mieniąca się złotem 1,40 kg średnica ok 23 cm