Brak produktów
Szukaj
Oryginalna, ręcznie kuta misa z Nepalu o poszerzonym kształcie i bardzo wyjątkowym, długotrwałym dźwięku.
Każda misa jest starannie ubijana ręcznie, co wymaga kilku procesów, aby wykończyć i uformować ją w idealną, ręcznie młotkowaną misę. W procesie produkcji najpierw w piecu topi się różne składy metali jako surowców (miedź, cyna, cynk, żelazo, ołów, złoto i srebro), w zależności od potrzeb produkcyjnych. Roztopiony metal wyjmuje się z pieca i wlewa do kostek, aby przygotować metalową formę o różnych rozmiarach i wadze. Następnie okrągłe metalowe formy są cięte na okrągłe metalowe krążki o wymaganym rozmiarze i grubości. Następnie krążki te są ręcznie bite lub młotkowane, po dokładnym pomiarze i kategoryzowane według wagi i rozmiarów misek. Jeśli chodzi o ręczne wbijanie misek śpiewających, układa się od 4 do 5 metalowych krążków, jeden na drugim, a następnie podgrzewa do czerwoności.
Blachy rozgrzane do czerwoności są młotkowane przez grupę rzemieślników, o ile ciepło pozostaje w metalu, a następnie ponownie przetwarzane na czerwone ogrzewanie w celu ciągłego ubijania. To nagrzewanie i ubijanie połączonych w wiązkę i ułożonych w stos krążków metalowych trwa do uzyskania pożądanego kształtu i rozmiaru. (Z tego powodu młotkowane lub bite misy będą proporcjonalnie różniły się rozmiarem i średnicą dla każdej misy śpiewającej). podczas gdy pozostaje miękki i elastyczny. Ponieważ gdy metal ostygnie, straci swoją miękkość i elastyczność, co z kolei powoduje, że metal staje się kruchy, a tym samym miska może ulec zniszczeniu. Przyczyną tego intensywnego procesu pracy jest to, że zawartość metalu (brąz lub mieszanina siedmiu metali) jest bardzo wrażliwa na ciepło i twardnieje, gdy traci swoją wysoką temperaturę i powoduje pęknięcia i pęknięcia.
Po zakończeniu kształtowania wybranych misek rozpocznie się indywidualna praca. Na tym etapie każda misa uzyskuje jednolity kształt i rozmiar, a po raz kolejny można to zrobić tylko podczas czerwonego procesu wypalania, podgrzewania i ubijania. Po ustaleniu kształtu i rozmiaru wykonuje się dalsze uderzanie młotkiem w celu ostatecznego dostrojenia i ukształtowania mis śpiewających. Poszczególne misy są następnie dłutowane i szorowane w celu wykończenia, wewnątrz i na zewnątrz.
Rozmiar cm ± 13-15 cm
Waga w gramach 500-600g
Kolor Złoto
Misa grajaca tybetańska Shanti mieniąca się złotem 400-500 g średnica ok. 13 cm
Pałeczka drewniana z Czerwonym wełnianym filcem do grania na misach...
Pałka do grania na misach tybetańskich z zamszową końcówką, kolor Czerwony,...
Malet do grania na misach tybetańskich z zamszową końcówką średnica 7cm...
SKROBACZKA DO CZYSZCZENIA JĘZYKA Z CZYSTEJ MIEDZI ochrona jamy ustnej
Pałka do grania na misach tybetańskich z Czarną zamszową końcówką, waga 90g...
Pałka do grania na misach tybetańskich z Bordową zamszową końcówką, waga 90g...
Pałeczka filcowa do mis z drewnianym uchwytem długość 27x średnica kulki 6cm 40g
Misa tybetańska grająca Chö-pa, ok. 925-1050 g., średnica 18-19 cm
Ajurwedyjski Olejek Do Pielęgnacji Nosa Anu Thailam 10ml Nimi Ayurveda